最近HBO重播了好幾次約翰屈伏塔演的老電影"天使不設防"。

約翰屈伏塔演的大天使麥可跟朵琳卡上的金髮肌肉男性天使形象完全不同,

多了頑皮跟天真,但依舊充滿愛,

雖然片子很舊,奇幻情結的效果跟運鏡處理的很老派,是很棒的天使電影。

我很喜歡片中女主角在酒吧即興唱的這首歌,鄉村民謠風。很像我曾有過的愛情。

曲名: Sittin’ by the Side of the Road

藝人: Andie MacDowell

收錄專輯: Michael [Soundtrack](1996.12.07發行)  

 

I Sitting by the side of the road in the middle of nowhere
我坐在不知何處的道路旁.

I don’t know where I’m going
我不知自己正去向何方

But I hope I know it when I get there
到達時我會知道終點是哪兒, 我這樣希望

Thinking about how love never works out
思考著為什麼愛情之路總是坎坷

But I guess that’s the way it goes
我猜這也許正是它的規律

And how this story ends
而故事要如何收場

Only heaven know
只有天知道

I always thought there was an angle watching over me
我一直以為會有天使守護在我身旁

But even angles sometimes make mistakes as you will see
可是連天使有時也會犯錯, 正如你將看到的那樣

cause I’ve had my share of bad love affairs
因為我有過無比糟糕的感情經歷

In fact, I married three
事實上, 我曾有三次婚姻

So here’s my little story about Miles, Ralph and Bradley
下面就是我和Miles, Ralph還有Bradley的故事!

Miles made me smile ‘til he stole my Camaro
Miles從我這裏帶走Camaro之前一直讓我微笑

Ralph made me laugh ‘til I cried
Ralph使我開心可是最後卻讓我傷心哭泣

And Bradley, oh, I loved him madly
還有Bradley, 哦, 我曾是那樣瘋狂的愛著他

But his tires were bald, and they went flat
可是他的車胎漸漸磨平, 最後沒了氣

So did our love and that was that
我們的愛情也好似那樣, 最後就悄然結束

Now I’m sitting in the middle of nowhere by the side of the road
現在我坐在不知何處的道路旁

One of these days I’ll find true love
這段日子我終會找到真愛

And learn how to say “No”
學會怎樣去拒絕

I know in the past my love didn’t last
我明白過去我的愛情都沒有撐到最後

As I guess this story shows
我想我的故事已經說明了這點

Where was my angle then?
而那些時候我的天使又在哪里?

Only heaven knows
也許只有天知道 

arrow
arrow
    全站熱搜

    angellica 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()